استانداردسازی،کیفی سازی محصولات صنایع دستی از تولید تا مصرف را مهیا می‌کند

به منظور آشنایی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بخش های مختلف اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و بررسی زوایای همکاری های دوجانبه دو دستگاه نشستی برگزار شد.
  

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان, رضا علیزاده در این نشست با بیان اهمیت استانداردسازی رشته های صنایع دستی در ارتقای کیفیت تولید ،رشد صادرات، تامین سلامتی و رفاه مصرف کنندگان و همچنین ایجاد ارزش افزوده بیشتر صنایع دستی ، بر نقش استانداردسازی در جهت کیفی سازی محصولات صنایع دستی از مرحله ی تولید تا مصرف تاکید کرد.

وی به همت کارشناسان معاونت معاونت صنایع دستی این اداره کل در استاندارد سازی ویژگی های \"رشتی دوزی\" اشاره کرد و اذعان داشت:همچنین تدوین پیش نویس استانداردهای چادر شب بافی و سفالگری سنتی گیلان در دست انجام است واین موضوع می تواند گامی در جهت جلب رضایتمندی بازارهای هدف داخلی و خارجی باشد.
وی در خصوص دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد:پیشنهاد تدوین استاندارد سازی رشته های بامبوبافی، احجام سنگی و البسه محلی(آیین کار ویژگیها) و  آئین کار رشتی دوزی، به اداره کل استاندارد گیلان ارائه شده تا پس از تصویب نسبت به تدوین پیش نویس آن اقدام نماید.

انتهای پیام/

کد خبر 139308294